<!–

–>

Concursul George Enescu 2018 – 400 de tineri muzicieni din toată lumea s-au înscris în competiție

EMBED VIDEO
LINK CU VIDEO

<!–

–>

Embed:

Link:

Anul acesta este o ediție aniversară – se împlinesc 60 de ani de la inițierea concursului, cu mențiunea că evenimentul a avut o pauză din ’71 până în ’91. Practic, este ediția a XVI-a.

Competiția internațională a început cu un concert extraordinar în Sala Mare a Ateneului Român.

Violonistul Ștefan Tarara, tânăr artist de origine română aclamat pe scenele internaționale, pianistul spaniol Josu de Solaun, îndrăgostit de muzica lui George Enescu, și vibranta violoncelistă Eun-Sun Hong, stabilită în Germania, au adus publicului în seara de deschidere singurul triplu concert din literatura muzicală românească: Triplul concert de Paul Constantinescu.

Noi am încercat să-l facem altfel puțin, adică să mai oferim și această posibilitate a celor care vin la concerte să vadă și altceva în afară de concurenți, să-i vadă pe cei tineri, dar să vadă și cei care sunt în juriu, de aceea am organizat aceste recitaluri ale membrilor juriului“, a subliniat, la emisiunea “Cooltura”, directorul concursului, Mihai Constantinescu.

“Școlile asiatice sunt din ce în ce mai bune. Adică noi am avut, așa să zic, un boom în 2001, când au venit foarte mulți asiatici, dar care nu s-au ridicat la  nivelul exigențelor europene (…) Acum însă, se discută cu totul și cu totul altfel această problemă, pentru că, din punct de vedere tehnic, toți sunt la perfecțiune. Acum (…) se caută acel plus pe care trebuie să-l aibă într-adevăr un interpret față de ceea ce înseamnă perfecțiunea tehnică”, subliniază Constantinescu.

Peste 500 de tineri liceeni au participat la atelierele “Ce auzim când ascultăm muzică?”, un proiect al Concursului “George Enescu”, lansat cu scopul de a antrena publicul tânăr în aprecierea interpretării în muzica clasică și de a crește apetitul adolescenților și tinerilor pentru acest gen muzical.

Muzicianul Paul Ilea și actorul Marius Manole au discutat despre câteva dintre elementele care caracterizează interpretarea: tempo, frazare, nuanțare, claritatea sunetului, tehnică și stăpânirea instrumentului într-un atelier interactiv, cu exemplificări video și live, folosind comparații între teatru și muzică.

“Deși sunt actor, nu muzician, m-am simțit excelent în poziția de facilitator al dialogului. Rolul meu a fost să păstrez cursul discuției despre interpretare, să stârnesc idei și să fixez categoriile discutate. (…) Până la urmă, și actorul, și muzicianul interpretează un… text. Am văzut atâta deschidere, încât mi-a crescut un pic nivelul de optimism în privința viitorului și a României de mâine”, a spus Marius Manole.

Aplicația pentru mobil Jurat Enescu este la îndemâna celor care doresc să își testeze abilitatea de a aprecia o interpretare artistică.

Prin intermediul aplicației, fie din sală, fie urmărind online, iubitorii de muzică au ocazia să noteze participanții la Concursul Internațional George Enescu și pot vedea în ce măsură opțiunile lor se potrivesc cu cele ale juriului.

Aplicația este organizată pe cele trei secțiuni de interpretare – pian, vioară, violoncel, conține profilurile tuturor candidaților calificați și propune o serie de criterii de apreciere în baza cărora jurații amatori să își ordoneze opțiunile.

ŞTIRILE ZILEI

https://stiri-zilnic.com/wp-content/uploads/2018/09/capital_transparent-90.pnghttps://stiri-zilnic.com/wp-content/uploads/2018/09/capital_transparent-90-300x164.pngrootstireaActualitate/Esential
<!-- --> Concursul George Enescu 2018 - 400 de tineri muzicieni din toată lumea s-au înscris în competiție ...