„De-a lungul anilor, la Teatrul «Lucia Sturdza Bulandra» au jucat cei mai mari actori ai scenei româneşti şi au montat regizori care au înnoit şi schimbat perspectiva asupra teatrului. În tot acest răstimp, publicul Teatrului s-a format şi fidelizat. Ca un semn de recunoştinţă pentru cei care au revenit mereu în sala de spectacol şi pentru a aduce un omagiu unui actor care a adus zâmbetul pe feţele multor spectatori, dedicăm săptămâna 29 iunie – 5 iulie actorului Octavian Cotescu”, arată un comunicat remis MEDIAFAX. Astfel, în perioada menţionată se vor posta pe pagina oficială de facebook fotografii şi cronici ale spectacolelor în care a jucat Octavian Cotescu, actor al Teatrului „Bulandra” timp de trei decenii.

Teatrul Municipal „Lucia Sturdza Bulandra” va continua difuzarea spectacolelor online, pe pagina oficială de facebook şi pe site-urile www.bulandra.ro, www.smartradio.ro şi va transmite, vineri, 3 iulie, „Moartea unui comis voiajor” de Arthur Miller, regia Sanda Manu (1977), unul dintre spectacolele de succes în care a jucat Octavian Cotescu şi care face parte din Arhiva de Aur a Societăţii Române de Televiziune.

Această producţie a fost apreciată de critica de specialitate şi pentru distribuţia din care făceau parte actorii Leopoldina Bălănuţă, Corado Negreanu, Dan Condurache, Şerban Celea, Tatiana Iekel, Nicolae Pomoje, Aurel Cioranu, Constantin Cojocaru, Valeria Ogăşanu, Dorin Dron, Vivian Alvizache, Rodica Dianu.

Octavian Cotescu este considerat un artist cu o multitudine de culori şi nuanţe interpretative. El a călcat pentru prima dată pe scena Bulandrei (pe vremea aceea Teatrul Municipal) în anul 1950, când a fost distribuit de cunoscutul regizor Moni Ghelerter într-un rol episodic din „Vad nou” de Lucia Demetrius. Juca alături de Jules Cazaban şi Fory Etterle, doi coloşi ai scenei româneşti. A urmat, în acelaşi ani, Petea din „Pădurea” de A.N. Ostrovski, în acest spectacol fiind pe scenă, printre alţii, alături de Lucia Sturdza Bulandra, Ştefan Ciubotăraşu şi Emil Botta.

Octavian Cotescu a slujit cu credinţă întreaga viaţă Teatrul „Bulandra”. A fost primul teatru în care a jucat şi la care s-a întors mereu. S-a simţit în permanenţă legat organic de stilul şi atmosfera acestei trupe, de tot ceea ce această instituţie a avut întotdeauna special. Aici a realizat roluri memorabile în spectacole de răsunet precum Gogu din „Proştii sub clar de lună” de Theodor Mazilu, regia Lucian Pintilie; El din „Nu sunt Turnul Eiffel” de Ecaternia Oproiu, regia Valeriu Moisescu; Nae Caţavencu din „O scrisoare pierdută” de I.L: Caragiale, regia Liviu Ciulei, Prof. Stravinski din „Maestrul şi Margareta”, regia Cătălina Buzoianu, Tartuffe din „Tartuffe” de Moliere, regia Alexandru Tocilescu şi multe, multe altele.

Actorii sunt cei care îl fac pe spectator să se bucure, să se întristeze şi, uneori, să privească viaţa cu alţi ochi. Iar atunci când este vorba de un actor atins de aripa geniului lucrurile devin infinit mai puternice. Teatrul «Bulandra» şi-a bazat întregul parcurs artistic pe calitatea spectacolelor sale, în care prestaţiile artistice au fost mereu la cel mai înalt nivel”, notează reprezentanţii teatrului arătând că transmisiunile online i-au făcut să numere peste două milioane de spectatori.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa [email protected]

http://stiri-zilnic.com/wp-content/uploads/2020/06/teatrul-bulandra.jpghttp://stiri-zilnic.com/wp-content/uploads/2020/06/teatrul-bulandra.jpgrootstireaUncategorised
„De-a lungul anilor, la Teatrul «Lucia Sturdza Bulandra» au jucat cei mai mari actori ai scenei româneşti şi au montat regizori care au înnoit şi schimbat perspectiva asupra teatrului. În tot acest răstimp, publicul Teatrului s-a...